Alice i sitt underland

I lördags överraskade mina kära vänner mig med årets grymmaste möhippa. Jag var helt upptagen med att lura iväg min blivande i löpspåret för att han där skulle bli kidnappad till sin svensexa. Jag trodde sedan resterande löprunda att alla tjejer skulle dyka upp i skogdungen men så blev det inte. Väl hemma när låset var uppe och dörren gick upp möttes jag av den mest fantastiska syn. Vårt vardagsrum hade förvandlats till ett underland och uppdukat var ett långbord där ett underlandiskt teaparty hölls. Alla var där. Alla karaktärer från min absoluta favoritfilm sedan barnsben. Hattmakaren, katten, drottningen, larven, kortleken, rosen, kungen, musen, kaninen, haren, sotarödlan och ena delen av tweedeldee. Fattades gjorde bara jag, Alice. Jag fick snabbt svida om efter en snabbdusch och sedan hölls ett magiskt fint teaparty med presenter där jag skulle gissa vem som gett mig vad och jag fick poäng (och massa minuspoäng) för var sak jag gissade rätt. Jag fick även en bok där jag skulle samla äktenskapligaråd från folk vi mötte ute senare.

Efter kalaset begav vi oss mot nästa äventyr. På vägen samlade jag på mig en massa råd och efter det hamnade vi på en gård där larven rökte vattenpipa och där jag fick svara på frågor WHO ARE YOU? Jag fick äta svampar och dricka flaskor med etiketter där det stod drink me eller eat me.

Efter ett tag gick vi vidare till vår stora slottskog där en krokettmatch mellan mig och drottningen skulle utspelas. Det fuskades härligt från drottningens håll och hon fick oerhört mycket hjälp av sina undersåtar. Trots detta vann jag! Go Alice. Sedan fick jag argumentera för olika politiska åsikter och medverka i en rättegång som hölls mot mig. Vi åt lunch och sedan bar det iväg igen. På vägen mot nästa mål hittade de ett gäng med killar som tränade MMA. Jag fick naturligtvis gå tre ronder mot en av dem. Aj.

Sedan bar det av mot SPA där vi hängde ett par timmar innan det blev middag och festande i en lokal som låg nära SPA:at. Vilken dag. Vilken kväll. Jag har de mest kreativa och underbara vännerna. Tusen, tusen tack för en helt underlig, underbar dag i underlandet.

Tyvärr delar damerna inte med sig så mycket av bilderna fårn denna dag ännu men har lyckas snika åt mig dessa som ger en försmak. Mer får komma vid ett senare tillfälle.

               

               

               


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken underbar möhippa! Måste ha varit fantastisk att få vara med i!

Själv går jag runt nu i en ständig skräck om att min möhippa ska ske när som helst. Vet nämligen att min syster smusslar och har för sig saker och ting. Hm, hm...

2011-05-10 @ 10:19:52
URL: http://alexandersflicka.wordpress.com/
Postat av: Från fröken till fru

Ja det var verkligen en helt grym dag. Det enda tråkiga var att den var över så fort...

Hoppas du får en lyckad hippa och att de lyckas lura dig riktigt ordentligt!

2011-05-10 @ 13:19:45
Postat av: Lilly

Åh vad fint! Vad härligt att de hade lagt ner så mycket arbete...

Minns själv hur rörd jag var över mina vänners omsorg om mig på möhippan... :)

2011-05-12 @ 19:00:12
URL: http://skrivetavlilly.blogspot.com
Postat av: Pongo

Larven som röker vattenpipa är väldigt söt :)

2011-06-07 @ 17:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0