Makeup för hemmafixare

Jag lovade er lite detaljer från bröllopet så jag tänkte tipsa om makeup för er som också tänker sminka er själva. Jag valde att göra detta eftersom jag är ganska duktig på det och har aldrig varit riktigt nöjd efter att ha blivit sminkad av makeupartister tidigare. Jag ville känna igen mig själv så valde ganska neutrala färger med markerade ögon i form av lösögonfransar. Jag tror alla klarar av det med lite övning. Jag gjorde en testsminkning ca två veckor innan och visste på så vis hur lång tid jag behövde på mig samt möjlighet att ändra saker man tänkt från början.

Började med en bas av smashbox photo finish som jag la över den vanliga dagcremen. Sedan använder jag i.d foundatoin och bröllopsdagen var inget undantag. Markerar sedan också ögonbrynen med en mörkbrun penna från H&M. På ögonen använde jag en beige/vit ögonskugga från Maxfactor (måla även ögonvrån för att öppna upp ögat lite) och markerade bågen med en brun nyanserad foundation som jag även använder till kinderna. Som eyliner använde jag mig av en brun eyliner från Maxfactor, masterpiece liquid eyliner. Efter det satte jag på lösögonfransar från Depend som jag klippt till för att passa mina ögon. Innan detta böjde jag ögonfransarna med min shiseido böjare. Avslutade sedan med svart mascara från Estée Lauder, sumptuous waterproof (för oss med länga glesa fransar är denna toppen) Över ansiktet pudrade jag sedan i.d mineral veil.

Voilá! Lycka till.



           

           

           



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0