Det nya året. Det bästa året.

                             

                             

M packar sina väskor och jag sitter uppkrupen i soffan och tittar på. Alltid måste han åka. Jag hatar åka. Det är söndag och klockan 17 går bussen mot Malmö för att sedan hoppa på en båt som tar honom vidare ut i Europa och sedan sista biten med bil innan han är framme på båten. Hans båt. Jag är kvar hemma. I det kalla sverige, i ett Göteborg där snön börjat smälta bort och där fågelkvittret vi lyssnar till i badet försvinner med M och hans iPhone. Dumma åka.

2010 som var det bästa år på länge har bytt skrud och nu är det 2011 som jag bara tror blir ännu bättre. Om några dagar fyller jag år och jag funderar som bäst på efter att folk har frågat, vad jag önskar mig? Jag vill komma på bra saker till bröllopet och har en del som kan funka. Vad det gäller bröllopet är jag lycklig. Vi har bytt vigselförrättare till en kapten som känns grym och jag är glad för att slippa höra någon prata om gud. Jihoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0