Byta identitet?

                                        E      F      T      E     R     N     A     M      N

Det jag grubblar mest på just nu är det här med efternamn. Jag är oerhört kluven. Om att byta alltås, när vi gifter oss. Själv har jag ett ganska så speciellt efternman, jag har i princip alltid under hela min uppväxt blivit kallad för detta namnet. Stundtals har det varit som om mitt förnamn inte existerat. Och som jag hatat det under min tonårstid. Kunde inte bara jag få heta något som alla kunde stava till? Men så har det vuxit i mina ögon, jag är stolt över mitt efternamn och jag ÄR på sätt och vis mitt efternamn. Jag har också delvis byggt upp ett varumärke kring mitt efternamn jobbmässigt. Så hur ska man eventuellt kunna byta? Min fästman har också en ovanligt och fint efternamn som det inte är något fel på, men det är liksom inte jag. Och jag vet att det absolut inte behöver vara så att man byter namn, utan att vi båda behåller våra egna. Men när det kommer annat in i bilden, som barn, så vill jag gärna att vi ska heta samma. Därav dilemmat. Just nu är jag inne på att byta efternamn först när vi får barn istället.

Är det fler som har/haft samma problem? Måste snart bestämma mig känner jag, papper ska skickas in och jag vill att det ska kännas rätt och inte förhastat...

I-landsproblem. Jag nästan skäms.


Kommentarer
Postat av: blivande bruden

Ja ja jag känner sååå väl igen mig i det du skriver. Jag vill behålla mitt efternamn och ev lägga till hans. men det kommer inte låta bra "suck" och välja bort mitt efternamn vill jag inte göra.Inte ta hans heller enbart. När vi började planera bröllopet sa han att vi båda skulle välja ett nytt, men nu har han ändrat sig så jag vet inte. SVÅRT va ordet

2011-02-15 @ 16:06:07
URL: http://beabride.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0