Mardrömmar är marodördrömmar

Jag drömmer mycket och ofta. Jag drömmer så intensivt ibland att jag tror mig själv. Jag kan vakna och ha kvar en äckelkänsla i magen hela dagen om drömmer varit obehaglig. Det var den inatt. Jag tenderar att drömma om saker som tar upp mitt vardagliga tänk eller funderingar och just nu är det bröllop och jag har ofta samma återkommande dröm. Allt går fel. Då menar jag inte, ”Åhnej, maten serverades försent” eller ”Farmor åkte hem för tidigt” eller ” Mitt hår hamnade på sniskan under dansen”. Nej jag snackar M A J O R E R R O R.

Inatt gick det så fel att vi glömde av att göra en massa saker. Vi glömde genomföra hela vigseln så ringar och att säga ja fanns inte med. Sedan glömde vi fotografera oss och det kommer vi på när det är natt (jag blir helt förtvivlad för det känns som en av de viktigaste sakerna för mig förutom ett ja). Inte nog med det så har inte en enda gäst med sig kamera så vi har inga minnen från den här dagen på pränt alls. Jag blir ledsen och gråter. Då visar det sig att vår festlokal blivit dubbelbokad så det är en annan fest där, med pianobar istället för musiken som var tänkt och jag suckar ännu djupare. Jag vaknar sedan som i trans och känner mig sorglig inuti och hoppas att det inte ska gå så fel, för det gör det väl inte, eller? Jag lugnar mig genom att kolla på det här och får mig samtidigt ett gott skratt.


Kommentarer
Postat av: Mia

Det är roligt att följa din blogg,inte minst för att du skriver så bra också för alla tips man får! Det ska bli spännande att kanske få se hur ditt bröllop blir med alla coola idéer du verkar ha! Tack för en skitbra blog! // Mia

2010-10-29 @ 09:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0