Du är bjuden.

Det här med att göra en inbjudningslista till bröllopet är inte det lättaste. Det finns relationer att ta hänsyn till, det finns vänner, släkt och familj man sällan ser men ändå håller av och det finns också det där, lite irriterande ordet budget att förhålla sig till. Jag vill gärna ha en relativt "intim" vigsel och fest. Helst inte en enda person över 60-strecket men inser mer och mer hur svårt det kommer att bli. Vi har en lista på 77 personer i dagsläget och jag börjar inse att det är nu man måste börja sålla. Men det är svårt. Fästmannen min, M, han är inte så mycket för att bryta på etikettregler och kan inte tänka sig bjuda halva par och så vidare, medan jag själv inte bryr mig så mycket om vad man borde och vad andra tycker. Om M hade haft en vän som jag aldrig träffat eller har någon form av relation till exempelvis så hade jag inte på några sätt blivit sårad över att inte få följa med på han/hennes bröllop. Men det är jag det. Jag har börjar förstå att många visst bryr sig och har mycket åsikter om vad som är rätt och fel. Så vi kompromissar bäst vi vill med våra halvor av gästlistan. Vi kompletterar varandra med mod och hyffs! Tragglandet fortsätter och jag är övertygad om att det löser sig till det bästa. Vi ser mycket fram mot att få dela denna dag med familjerna och vännerna. Det kommer bli grymt. Jag bara känner det på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0