Dekorera mera

Det här med att dekorera en festlokal för bröllop är faktiskt något jag ser riktigt fram emot. En del ser det nog som jobbig och stressig syssla men just nu är jag positivt inställd och tycker det ska bli kul. Jag har redan börjat samla på mig passa saker som jag ska använda mig av. Tomma glasburkar, fina papper, gamla böcker, bilder på blommor, bokstäver, fåglar, you name it. Jag har just nu en ambition att lära mig vika origamifåglar. Vi får se hur det blir med det, men just nu finns det me di planerna. Det är svårt att välja och gallra för att få en helhet i sina tankar om dekoration, lite som att inreda en lägenhet eller ett hus, fast bara för en dag. Och helheten och detaljerna är superviktigt för en stilfascist som mig. Så jag börjar redan nu, att samla och samla och samla. M blir galen på mina diskade glasburkar som ska användas som vaser till de låga trädgårdsbuketterna. Lägenheten är inte tillräckligt stor för mina tomma glasburkar tydligen. Men jag samlar på, fast på vinden. Jag vill ändå passa på att tipsa er som också har ambitionen om att vika origami att kika in här . Där kan man hitta mönster till allt från bältor till elefanter. Grymme. Nu blir det att lyssna/titta till sommarpratarna, min favorit Hanna Hellqvist är med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0