Att välja rätt.

Jag har normalt beslutsångest innan jag köper saker. Min telefon har varit trasig och haft sprucken display i ett par månader nu. Nu har jag äntligen bestämt mig för en ny och beställt den. Äntligen. Jag köper skor som får följa med mig hem för att sedan bli återlämnade då jag inte HINNER bestämma mig klart innan det öppna köpet går ut. Detsamma gäller kläder. Det som oftast får stanna är just klänningar. Det är nämligen lite av min grej, jag samlar på klänningar. Jag älskar klänningar. Korta, långa, mönstrade, stora, tighta vadsom. I like em´. Tänk er nu då detta. Till en av de viktigaste dagarna i mitt liv ska jag bara få välja en endaste klänning. EN. Den ska liksom vara klänningen numero uno. Dessutom ska den sys efter egen design så jag får alltså bestämma helt själv hur den ska se ut och jag tycker nästan att det är jobbigt, för tänk om jag väljer fel. Helt plötsligt så är den där, uppsydd och klar och jag kanske inte tycker den är så fin som jag tänkt den på pappret eller i huvudet. Turligt nog har jag en förståndig sömmerska tillika mor som tycker att vi ska sy upp den i annat tyg först för att se om det blir bra. Och jag andas ut lite. Men fortfarande. Jag måste bestämma mig för en. Jag har ungefär 40 bilder i datorn på klänningar jag tycker är snygga, ibland bara en detalj jag gärna vill ha med men klänningen i övrigt är hemsk. Ibland är klänningarna sjukt snygga men inte så "jag" eller tvärtom. Jag ser inte riktigt fram emot att behöva komma till den punkt då jag ska bestämma mig. Jag avundas all modeller med sina små, fina nätta bystar som kan ha vilken klänning som helst utan att det ser vulgo eller förskräckligt ut. Give me.

Tillbaka till letandet. Jag tror jag vet ungefär. En sak vet jag i alla fall. Spets. Det är mitt ledmotiv just nu i sökande av modell, tyg och design. Håll till godo med lite av de bilder som finns i mitt arkiv. Vad tycker ni? Det blir nog tillfälle att återkomma till just detta ämne...

 lajk.

 undrar vad sidenbandet gör där?

 fränsnygg.

 Gosh vilket handarbete.

 Vacker.

 En av mina favoriter. Vera Wang såklart.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0