Att finna den rätta.

Just nu går vi i sökandets tecken. Vi letar vigselförrättare och efter små dispyter/diskussioner/samtal här hemma så blir det nu en präst som ska viga oss. Jag är själv inte med i Svernska Kyrkan men ska gifta mig med en som är som tyckte det var oerhört viktigt med att ha en präst så nu blir det så. Kompromiss. Det är väl så man gör? Hur som. Sökandet efter en präst som kan tänka sig flytta på sig utomhus, en bit från där vi bor, som är personlig, varm och mänsklig tycks vara svårare än vad jag kunnat tro. Vi har fått lite tips här och där men inga av dessa präster har kunnat, vilket är synd. Så vår jakt fortsätter. Vi har haft telefonkontakt med en präst vi ska ringa idag igen men igår fick jag ett hett tips om en kvinnlig präst som tydligen ska vara helt grym. Jag har mailat henne och hoppas hon kan.

Man vill gärna undvika detta...

http://www.youtube.com/watch?v=pE9BcAQb56o


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad duktig du är på att skriva. Åter igen impar du. Fina fina Louise.

2010-10-08 @ 10:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0