Var är sommaren?

Det är 4 dagar kvar till midsommar och jag längtar bara efter en sak just nu. Värme och sol. Var är sommaren undrar jag? Fina dagar uppmäter bara till futtiga 17 grader. Jag vill kunna bada, min bästa sommaraktivitet. Det finns nog inget skönare än att ligga och plaska i vattnet när man är på stranden, sola är inget för mig. Man blir brunare av att vara i vattnet har jag upptäckt.

Just nu håller vi på att planera vår sommar, även om det blir lite tid ihop. M vet inte hur han kommer ha det med jobb och risken finns att han måste åka iväg under den lilla semester vi skulle haft tillsammans. Inte kul. Men jag tar inte ut något i förskott. Jag hoppas han blir kvar hemma till vecka 31. Om planerna skrider i verket blir det först segling i 5 dagar, sedan en Stockholmsweekend (Finaste favoritstaden) och sedan eventuellt Paris efter det. Späckade två veckor blir det om allt blir som vi tänkt oss.

Men just nu vill jag bara ha värme. Allt blir så mycket bättre med sol. Midsommar hägrar och jag har introducerat tårttävling på schemat. Något lillasyster inte var sen att hoppa på. Resultatet kommer senare. Jag tror jag vet vad jag ska göra för tårta men annars mottages recept på grymt goda tårtor tacksamt!






Kommentarer
Postat av: Anna Hellser

Hej!

Jag tycker att din blogg är super, följer den varje dag(väntar ihärdigt på fler bilder från bröllopet). Jag har ett litet tårttips! Vanliga bottnar som man bakar själv och häller sedan i karamellfärg. Gör tre olika bottnar med tre olika färger. Lägg sedan marsankräm i botten, ett lager med grädde blandat med blåbär och ett lager med smält vit choklad. Dekorera med grädde och bär. När man sedan skär blir det snygga färger från bottnarna och den smakar väldigt gott med! Lycka till med tårttävlingen!! Glad Midsommar.

2011-06-21 @ 15:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0