Jag hittade en svala...

Igår på lunchen strosade jag runt lite på stan och hittade denna formidabelt vackra svala att bära på sin handled. Jag vill ha den. Hemskt gärna. Kanske får blir en sommarpresent till mig själv? Jag är väldigt dålig på att unna mig saker, att köpa saker till mig själv som egentligen är helt onödiga (och dyra). Men jag köper väldigt gärna snordyra byxor till M, eller andra dyra prylar som han ofta önskar sig. Men jag skulle ha ångest i flera veckor över att ens tänka tanken att köpa en par byxor som kostar 1400:- exempelvis. Är inte det konstigt?                       


                             

Idag kom värmen till Sverige. För att stanna i två dagar har jag hört. Tur att man kan till vara på den lite med grill och sol. Idag badade (läs doppade) jag mig för första gången. Det var havet och då gillar jag inte att bada så mycket. Egentligen inte för saltvattnets skull utan för att jag är rädd. Rädd för maneter, krabbor, fiskar, tång. Allt. Jag är en mesig soon to be 30 åring, jag vet. Men det är läskigt med hav. Det finns hajar i havet. Ända sedan jag såg filmen hajen som barn har jag varit rädd för hajar. I badhus, i sjöar, i havet. Mest i havet. Min logiska hjärna är fullt medveten om logiken i att det dyker upp en haj där jag badar, men KÄNSLAN går liksom inte att ta bort. Så jag fortsätter att bada i sjöar där jag ser botten. Det känns tryggast så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0