Brittsommar

Jag gissar att dagen varit lika varm hos dig som den har hos mig. Att ha mörk kostym på sig gör hettan sju resor värre och jag ångrar nästan att jag valde att gå in och jobba just precis idag av alla dagar den här veckan. Suck. Efter jobbet fick jag svettas lite mer i gymmet med ett combatpass. Gick hem sedan eftersom svetten ändå redan rann om mig så det blev ett långt och redigt träningspass idag kan man säga. Jag sitter just nu och klurar på om jag ska ta mig an 8:an eller gå på en bodypump pass imorgon vid lunch?

I-landsproblem. Allt känns verkligen banalt med tanke på vad som händer i världen. Norge. Afrika. Jag kan till och med njuta av saker jag vanligtvis inte tycker om när jag tänker på hur lyckligt lottad jag är. På väg hem från Munkedal häromdagen så tänkte jag extra mycket på hur lycklig jag faktiskt är när jag fick blicka ut över daggdränkta ängar längs med vägen. Jag tänkte på hur bra jag har det. Hur fint det är runt omkring mig. Jag måste sluta klaga på saker, mig själv och annat. I skuggan av allt så har man det oerhört bra. Det här med att stanna upp, mer sånt.


            


Idag är det hipp, hipp hurra för finaste M som fyller år. Ingen tårta, presenter eller ballonger får han heller. Vilken usel födelsedag det måste vara.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0