Music Maestro



"- This is the first day of my life(...) I think I was blind before I met you." Det sjunger Bright Eyes med sina hesa stämma och jag blir nästan mer kär än innan. Han sätter pricken över i:et och jag spelar upp för M som sitter böjd över sin nya Iphone och frågar om han tycker den är fin? Jag vet redan innan att han ska säga "mmm", fast att han tycker att han inte sjunger så fint. Jag ber honom föreställa sig Lisa sjunga den istället och han säger kanske. Vi har lite olika musikintresse jag och min M. Han gillar slätstruket och jag gillar mer alternativ/indie/rock/pop musik. Jag gillar bra musik brukar jag säga. Jag är mer intresserad av allt det som hör musik till medans M är sjukt intresserad av själva ljudet och det man spelar musiken på. Det är bra. Vi kompletterar varandra då mitt teknikintresse är lika med noll. Men tillbaka till Bright Eyes. Jag spelade honom som svarthårig indieflicka och nästan grät för det var så fint. Jag har mycket fina minnen till hans musik. Många filmer som fått toner satta av honom, bilder som kompletteras med hans musik och jag gillar det. Så kanske blir det han, kanske blir det denna låten. Om jag får M:s "mmm" att bli mer till ett Ja!

Det är svårt det där med musik till en vigsel. Jag ändrar mig från gång till gång. Vissa låtar är nog spikade men jag är ambivalent med andra. Jag älskar kent. Fullkomligt, över huvudet, älskar kent. Jag vill ha med något från dem men det är bara att konstatera. Jocke Berg är sanslöst duktig på att skriva om att vara olycklig men sprutar dessvärre inte ut massa låtar om lycklig sådan. Det finns låtar som beskriver kärlek på ett sanslöst vackert sätt, med ord som nästan smälter i munnen. Utan dina andetag. Tyvärr en väldigt sönderspelad låt som i princip finns med i varje vigselakt. Därav min ovilja till att ha med just den. Alla andra låtar jag spelat för M tycker han inte om så just nu är vi tillbaka på ruta ett och vi får se hur vi går vidare. Det vi vet är att vi har två personer som ska spela olika låtar. Det är ju bra att vi kommit så långt.

Uppmanar er att lyssna på denna fantastiskt vackra låt. "- I'm Glad I didn't die before I met you..."



Kommentarer
Postat av: Johanna

M måste säga ja till den låten, annars ställer jag mig upp mitt i vigseln och drar i gång en allsång på den!

2010-10-21 @ 20:32:02
Postat av: Admin.

Heja Jojjo! Allsången uppskattas! :)

2010-10-27 @ 11:12:22
URL: http://franforkentillfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0