De sju haven

                         

På söndag är det första advent och innan man vet ordet om det är det jul. Den 4 december är det exakt 6 månader kvar till vårt bröllop och det känns jättelite, det är vansinnigt kort tid kvar. För bara två månader sedan kändes det som en evighet, nu är det nästan som om man vill dra i handbromsen lite för det är så roligt att drömma, planera och visualisera. Missförstå mig rätt, jag längtar absolut men njuter minst lika mycket av att tillsammans drömma om vår stora dag. Jag är inne i en fotograforgieperiod. Helt besatt av bilder och inspireras mest av fotografer från USA och Australien som i mitt tycke kommit mycket längre vad det gäller utvecklandet av bröllopsfotograferingar. majoriteten av våra svenska bröllopsfotografer är rentutsagt skitdåliga. De tar tråkiga, konstlade romantiska bilder som jag redan nämnt innan. Klart det finns undantag även här, men det är svårt att hitta orginalitet. Jag hoppas vi lyckats med det i val av fotograf.

Idag är det fredag och även i vår lilla familj blir det fredagsmys med svennetacos och Idol. Man får passa på medans han är hemma. Nu kan vi även deklarera och berätta om vad som var så rolig händelse förra helgen och manade till firande. Fästmannen har fått jobb! Ett vik. men ändå ett jobb. Nu styr han kosan i sin uniform och seglar ut på haven. Jag är jätteglad för hans skull. Nästan så glad så att jag glömmer att jag blir ensam hemma. På min födelsedag. Ett stort ogilla, men det hamnar också nästan i skuggan av euforin vi känner. Heja M!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0