Sedan vi sågs...

Sedan vi sist sågs har det blivit ett nytt år. Ett nytt 2012 som jag har vansinnigt stora förhoppningar på. Det har dock börjat lite tvetydigt med en stor vint och två stora förluster. Vi börjar med det tråkiga. Vi bjöd på en lägenhet som vi innerligt ville ha. Bara av den anledningen att den låg ovanför systrami. Vi skulle bli grannar, grilla på gården inpå småtimmarna. Men icke. Någon fick hybris och kastade in pengar som lägenheten i sig inte var värd. Förlustaffär för dem, dubbelförlust för oss. En annan tråkig grej är att lilliasyster i samma veva valt att flytta till Irland för att plugga. 6 månader. Hon kommer hem, snart, det intalar jag mig iaf. Till det roliga. Lillasyster och jag har gått vidare i en social entreprenörstävling anordnad av kinneviksgruppen, kallad Playing for change. Nu håller vi tummarna. Hårt. På fredag skickar vi in vår affärsplan och vi hoppas naturligtvis att den tar oss till intervju. Det är vi fan värda. Om vi vinner kommer hon hem från studierna. Dubbelvinst!




                          




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0