Napa Valley

Det är fredagskväll och jag är dumpad av min sjuka vän och sitter således ensam framför TV:n. Hjärtat jobbar. Jag skulle försöka mig på att baka scones. När jag stoppar in plåten i ugnen kommer jag på att jag glömt av bakpulvret. Bara att slänga, det blev som väntat bara en hög med mjöl och smör.
Jag tittar på fredagsnöjet no.1. Idol. Jag älskar unga människor med röster och personlighet. Amanda Fondell i ett nötskal. I löv her. Karisma som få, röst och personlig röst. Kaxig och cool. Heja Amanda!
Tänkte dela med mig av vårt nästa stop, Napa Valley, vindistrikten. Vi besökte en vinodling där vi provade svindyra viner och fick se något så ovanligt som ett (ny)gammalt slott, Casa Di Amorosa. Fantastiskt! Jag drack för första gången i hela mitt liv ett vin jag tyckte var ganska gott, Fantasy hette det och säljs naturligtvis BARA på slottet där det tillverkas. Bummer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0