The sun is shining

Jag vaknade okristligt tidigt den här lördagen men när jag tittade ut genom fönstret blev jag inte anat än glad. Sol, strålande sol. Därför har jag redan ätit frukost, dragit på mig träningskläderna och nu ska jag strax bege mig till ett motionscenter för att ta mig an 8:an. Tror dock inte att jag orkar springa hela men skall allt försöka. Solen i nacken och musik i öronen. Sedan blir det jobb och efter det eventuellt övernattning hos mamma då vi ska jobba med klänningen imorgon igen.

Igår var jag på MAC och fick lite konsultation om färger inför bröllopet. Först sminkade hon med en lilaaktig skimmerögonskugga men jag tyckte det såg ut som jag blivit slagen och vi övergick därför till en mer brunaktig ton som kändes mycket mer mig. Jag fick även testa på en brun eyliner som blev väldigt fin, imponerad av hennes hantverk faktiskt. Det är sällan jag blir nöjd när makeupartister sminkar men hon var bra och lyhörd för vad jag ville. Det kommer nog resultera i att jag bokar in en heltimmes konsultation för 600:-, där man får produkter för samma. Jag kommer behöva nya ögonskuggor, en skuggborste, eyeliner och skimmer ändå och det kostar säkerligen detta så why not?

Igår blev jag oerhört glad av mittt fynd. Ett par solbrillor vars modell jag har letat efter i typ 3 år för att hitta några som satt fint på mig. Och igår, äntligen!

           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0