Spets

Mitten av veckan, snart slutet av denna arbetsveckan vilket känns oerhört skönt. I helgen köpte jag en jättefin ros gjord i tyll och spets som jag tänkte bygga vidare på och göra ett hårsmycke av till bröllopet. Jag tror inte att jag kommer ha det vid vigseln, fast på vissa bilder vid fotograferingen om den blir fin. Jag har inte bestämt mig om jag ska ha slöja ännu men det är bättre att göra den och kanske sälja den om den inte kommer till användning. Till denna påbyggnad köpte jag idag ett fint spetsband (Gårda textilier borde för övrigt sluta vara dyrast i hela världen) som jag skall göra något av för att förlänga.

            

Det ser onekligen vitt ut här på bilden men nyanserna går mot gult, vintageton på det hela. Fick hittat en klänning också som jag ska ha på ett bröllop i sommar där vi är gäster. Mörkblå med gulddetaljer på. Fin fin. Nu ska jag packa om i träningsfodral och dra till boxningen. Efter det blir det jobb med hjälp av lillasyster. Tack för att man har bra människor omkring sig, som kan hjälpa en med saker som exempelvis att lägga en budget.

Fick förövrigt ett väldigt mysigt samtal idag från min vän Karin. Hon jobbar som lärare i en förskoleklass och hon ringde imorse och berättade att barnen höll på att göra fåglar som vi kunde ha som dekoration till bröllopet. Hur sött var inte det? Tack snälla fina barn!


Kommentarer
Postat av: Lisa - Sockerrus

Tack! Sugrören kommer ifrån Klara Färdiga, http://www.klarafardiga.com/ . Finns MASSOR av olika mönster där :-)

2011-03-30 @ 23:20:10
URL: http://sockerrus.wordpress.com
Postat av: Från fröken till fru

Tusentack Lisa, du gjorde min dag!

2011-03-31 @ 09:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0