Me and you, the perfect two.

           

Igår klippte jag av 15 cm av mitt långa hår och fick i lite ny färg inför semestern, vilket var himlans skönt. Jag trodde aldrig det skulle kännas skönt att klippa av mig det lååånga hår jag sparat ut för uppsättningen men det gjorde det faktiskt. Baby fick sig också en omgång med saxen så nu är han proper igen efter veckor till havs. Jag hittade den här fina godisen på Lagerhaus som jag köpte till mannen min medans han satt och blev fin. Söt. Och god.

Nu är det att göra sig redo för dagens bröllop. Mannens vän gifter sig och han ska vara bestman. Vad gör det mig till? Överflödig? Jag har vinkplatsavstånd till honom vid middagen i varje fall, alltid något. Är det någon annan som stör sig på traditionsenlig bordsplacering? Att gifta ALDRIG får ha varandra till bords medans par och förlovade får. Nej, gifta par är ju aldrig otrogna, medans förlovade och sambos måste vara på sin vakt. Det är faktiskt där det kommer ifrån, tanken om att gänga sig och ha sitt på det torra medans andra får akta sig. Hmm. det är kontisgt det där tycker jag. Men jag klarar mig utan. Jag känner dock inte en enda kotte på deta bröllop men vid nu borde jag vara van. Det får gå ändå helt enkelt.

Sedan väntar fem dagar av segling här på västkusten. Någon annan än jag som observerat vädret? Regn. Blåst. Piss. Det verkar bara finnas ett ända ställe som inte lovar regn och det är Käringön. Dit åker vi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0