Insomnia. Oförmågan att somna.


                                 

Imorse blev det 45 minuters powerwalk innan frukost. Fästmannen sms:ade och väckte mig efter att jag stängt av alarmet. Tack fina. Jag hade nog aldrig kommit upp annars.

Ibland har jag problem med att somna. Det gäller endast när jag sover ensam i min säng. De sista turerna när M varit borta har det ändå gått relativt bra, jag har kunnat somna inom 30 minuter och det är helt klart godkänt. När M är hemma somnar jag på 2 minuter. Men nu har det som jag tidigare haft problem med alltså kommit tillbaka. Insomnia. Oförgåga att kunna somna in trots att jag är dödstrött. Igår låg jag vaken i sängen i 6 timmar och fick mellan varven läsa en stund och ringa mamma för att det var så jäkla tråkigt att bara vrida och vända på mig. Till slut efter halv 2 snåret somnade jag tillslut. Jag var redan halv 7 dödstrött och med skrikande huvudvärk efter en dag med stenhårt träningspass och vankande fram och tillbaka i snön. Men sömnen kom inte trots över hundra gäspningar och en kropp som är så trött så jag inte orkar lyfta en muskel. Jag fick för mig att det var mitt varma täcke och bytte mot en svalare. Hjälpte inte. Jag läste en stund i en tråkig bok. Hjälpte inte. Försökte att sortera bort tankar. Hjälpte inte. Men inatt så ska jag basta efter träningen och dricka varm mjölk och hoppas på att jag får sova. Det är annars det bästa jag vet. Att sova.

För övrigt så saknar M så jag nästan dör.


Kommentarer
Postat av: Jojo

Igår låg jag vaken länge länge innan jag kunde somna. Då brukar jag bestämma mig för något mysigt som jag ska tänka ut. Igår blev det hur jag ska möblera och inreda mitt första barnrum. Testa det!

2011-01-07 @ 09:49:43
Postat av: Från fröken till fru

Tack för tipset jojo. Jag tycker det låter supermysigt. Det ska jag verkligen testa nästa gång.

2011-01-07 @ 16:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0