Att porträttera kärlek med värme.

Det här med att porträttera kärlek är inte det lättaste. Som jag tidigare skrivit är det få förunnat att få fram en värme och kärlek som är riktig och inte den retucherade varanten, löpandeband kärlek som många fotografer visar. Jag kom häromdagen på hur bra magkänsla jag har med vår fotograf, har tipsat om henne innan men gör det gärna igen. Johanna Torbjörnsson. Hon har aldrig tidigare fotat bröllop men trots kontrollbehov och oro kring bilder så känns det ändå bra med henne något som lugnar mig oerhört. Det är detta moment jag såhär innan är mest nervös över. Johanna kommer vara med oss hela dagen för att trycka på knappen under massa viktiga moment. Detta känns oerhört bra, jag är glad att vi fick med en heldag i budgeten.

Detta är kärlek i vackert format. Bilderna är hämtade från For You Love Me

                          

                           

                          

                           

Det mesta känns under kontroll just nu. Hittills har vi hunnit med detta:

- Bokat lokal
- Bokat vigselförrättare
- Bokat fotograf
- Gästlista klar
- Ordnat med kläder till bröllopet
- Bestämt toastmaster och toastmadame
- Klara med inbjudningar, skall skickas ut i februari
- Bröllopsblogg (under konstruktion)
- Musik till vigsel och fest
- Börjat samla på oss grejer till dekoration, papper, plåtburkar, glasburkar, spets...

Bör vi oroa oss tro? Kvar nu närmast är att få tryck inbjudningskorten och skicka ut dem till våra gäster. Sedan måste matplanerna börja ta form men det få M ta sig an. Bara det inte blir tortellini. Sedan blir det hindersprövning, bestämma efternamn, möte med lokalägare, möte med fotograf och vigselförrättare. Sedan är vi hemma? Just det klänningen också. Den glömde jag...

Ps: M. Jag saknar dig:Ds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0