En sagovärld

Hela morgonen kämpade jag för att hålla tårarna och snoret borta, för hans skull. Han blir så ledsen när jag gråter och så slutar det med att vi ligger där och snörvlar ikapp och klappar på varandras ansikten. Det gick ganska bra, så länge jag tänkte på annat. Men så stängdes lägenhetsdörren. Bom. Och tårarna som jag kämpat så tappert med att hålla borta började bara rulla nedför kinden. Aj. Måste det alltid göra lika ont? Jag önskar att han aldrig mer behövde åka bort så länge.

I min grå vardag lämnar jag er med något vackert. Brudar från sagorna. Ända sedan jag var liten har min familj retat mig och kallat mig för prinsessan på äretn. Detta för att de tycker jag är extremt ömtålig. Vilket jag kanske också är. När jag tog min universitetsexamen fick jag en berlock av min familj och på baksidan står det "prinsessan på ärten". Jag har den alltid på mig. Vilken sagobrud är du?



                          

                         

                          

                         

                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0