Bröllopsmardrömmar


                    

Inatt hade jag en igen. Bröllopsmardröm. Denna gången befann jag mig helt plötsligt på min egen bröllopsfest, klockan är strax efter 11 och dansen ska strax dra igång. Jag famlar med att få igång min spotifylista men det går liksom inte. Fästmannen står bakom och hejar på och plötsligt känner jag att jag inte minns någonting. Jag minns inte vår vigsel, jag minns inte middagen eller några som helst förberedelser. Jag säger förtvivlat till fästmannen att jag inte minns någonting av kvällen och han säger lugnande att det gör inget baby, vi har både film och bilder. Men jag är ändå jätteledsen för att jag inte har några egna minnen av vad som hänt. Jag ska aldrig mer läsa bröllopstidningar innan jag somnar. Igår var sista gången.

Jag kom precis hem från filmfestivalens vimmel och har sett den svenska filmen "Jag saknar dig". Fin film med uselt skådespeleri dessvärre, men men en kärlek till fjortonåringen och dess problem. Men jag ville verkligen vara 14 år igen. Jag brukar allt som oftast se tillbaka på min tonårstid som ett ångestfyllthål med viljor som inte följs och åsikter som skriks för högt. Men jag hade glömt allt det där tonårsromantiska. Om att bli kär var och varannan dag, vara på FF fest, första fyllan, stå på en konsert och vara säker på att sångaren i bandet sjunger till just mig eller att inte kunna gå till skolan utan smink. Tonårsosäkerhet i fin förpackning. Men i ärlighetens namn så slår soon to be 30 den åldern med hästlängder.

Imorgon blir det myshäng med lillasyster tillika tärna och en trip för att hälsa på tärna nr 2 också tillika lillasyster och på söndagen blir det bröllopsmässa. Jag gissar på att jag kommer bli besviken men ska gå ändå, inte bara för nöjesskull utan också i jobbsyfte så det blir till att förena nytta med nöje.

Ha en fin helg alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0