Photofine

Jag älskar att sondera bland bröllopsfotografernas hemsidor. Det finns mycket skit. Konstlad romantik som vänder sig i magen. Det finns också de som är helt geniala. En av dem mest geniala är Jonas Peterson, som är verksam i Australien. Det finns inget så magiskt som att följa hans verk. Som bröllopsfotograf är han en av mina största inspirationskällor när jag trycker på knappen och jag är lycklig om jag ens är hälften så grym som honom innan jag dör. Jonas gör människor vackra, insideout. Ett av mina absoluta favorit photoshoots med Jonas är med paret Tim & Kesh, som du hittar här . Jag kommer säkerligen åtskilliga gånger återkomma till Jonas och hans bilder.

Jag önskar att jag hade en bröllopsbudget stor nog att flyga hit Jonas med hans kamera för att föreviga vår dag, men tyvärr är så inte fallet. Men jag har en god ersättare som redan nu har magsår inför nästa sommar och våra porträttbilder. Jag ger henne valium på burk och hoppas det inte finns någon vägg hon kan gå in i innan dess. Det kommer bli grymme.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0