I ord och bild

Litet tag sedan nu som jag skrev. Har haft mycket att göra och det börjar så smått lugna ner sig som tur är. Helgjobben glesar ut och jag får vara mer ledig, jippiehey! Mer tid för blogg och bröllop och även träning som ligger högt upp på prioriteringslistan just nu. Har de senaste veckorna ägnat mig åt något så tråkigt som att lära mig springa. Det kanske låter trivialt och konstigt, vaddå, alla kan väl springa? Men nej, men nu börjar jag kunna, eller orka har det väl snarare handlat om. Jag dog efter 200 meter förut och det var obereonde i vilken form jag var. När jag tränade som mest med olika träningsfromer 4-5 ggr/veckan så klarade jag ändå inte att jogga en längre tid. Men nu! Jag sprang min första 5 km för två veckor sedan med hjälp av skrik från min ettriga lillasyster och tillika PT och sedan har jag fortsatt springa mellan kampsportsträningarna och jag har helt plötsligt en kondis! Fast det är fortfarande inte lite kul att springa som att boxas eller träna Bodycombat men jag hoppas det kommer. Mitt mål innan bröllopet är en mil och det ska tusanimig gå. Det ska bara det!


Kommentarer
Postat av: Camilla

klart att det ska gå! jag tänkte faktiskt idag att du och jag borde anmäla oss till något lopp till våren. typ 1 mil. så att man har ett mål.

2010-10-28 @ 20:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0