Bröllop på rulle och TV, vilken är din favorit?

Bröllop och kärlek gestaltas på så många olika sätt, i film, tidningar, serier osv. Vi matas med hur det "ska" vara i olika format, en del är bättre än andra. Själv har jag nog sett de flesta bröllopfilmer från 80-talet och framåt (det för att jag ser mycket film). Det finns otaliga kärleksfilmer som inte innehåller något bröllop. Min favoritfilm när det kommer till kärlek är tudelad. Dels är jag kär i filmen En kärlekshistoria av Roy Andersson. Den är så vacker, enkel men ändå oerhört smärtsam. Tonårskärlek gör så ont och känns så mycket. Mitt andra val vad det gäller kärleksfilm är kanske lite otippat då det inte är en kärleksfilm, men det är Requim for a dream. Knarkfilm som skildrar ett ungt pars trevande krälek mitt i ett missbruk. Den är så vacker. Dom behöver varandra så mycket så det värker i hela hjärtat. Så fint.



Vad det gäller bröllop på TV så är helt klart bröllopet mellan Peyton och Lucas i serien One Tree Hill, min favorit. Kanske för att jag väntat i flera år framför TV:n att de ska få gifta sig, kanske för att det var så enkelt och vackert på samma gång. Jag hoppas vår vigsel blir lika intim och mysig som deras var i serien.

                                  


Till favoritfilmerna med temat Bröllop är det faktiskt mest komedier som toppar listan. Wedding crashers eller Min bäste väns bröllop är också helt okej. Jag önskar mig själv inget pampigt Amerikanskt bröllop som ofta visas i dessa filmer men dte är sjukt kul och underhållande att kolla på. Vem betalar liksom för en svan i is som sedan smälter, eller blommor i hundratusentalskronorsklassen? Men det är som sagt vad underhållande att titta på. Vilken är din favorit?

                                                                


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag gillar filmen A walk to remember!Jättevacker och den rekomenderar jag starkt!

2010-11-11 @ 07:52:39
Postat av: Josse

JAG ÄLSKAR OCKSÅ OTH!Men jag hoppades på brooke och Lucas........

2010-11-11 @ 18:17:31
URL: http://jossejeippie.blogsport.com
Postat av: Johanna

Blev tvungen att se en massa klipp från "en kärlekshistoria"... Så sött!

2010-11-17 @ 19:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0